باشگاه آسمان شب★

به پایگاه اطلاع رسانی کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم خوش امدید

به پایگاه اطلاع رسانی کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم خوش امدید

باشگاه آسمان شب★

کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم(باشگاه آسمان شب).

تاریخ تأسیس رسمی: 21 اردیبهشت 1395


Medical university of Qom astronomy club
(Night sky club)

est. : May 2016

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است


روز دوشنبه 26 مهر دبیرستان حکیم نظامی قم، میزبان نخستین جلسه ی شورای مرکزی کانون نجوم دانشگاه علوم پزشکی قم بود. موضوع این جلسه ایده پردازی، تنظیم تقویم کاری و برنامه ریزی برای گسترش فعالیتهای کانون تعیین شده بود.


به گزارش وبلاگ رسمی کانون نجوم دانشگاه علوم پزشکی قم جلسه ی شورای مرکزی روز دوشنبه با حضور اعضای شورای مرکزی، مدیریت کانون و همچنین مهندس نجارزاده مدرس کانون همراه بود. در این جلسه حضار به بیان ایده ها و نظرات خود پرداخته و در نهایت به تفاهمی جامع رسیدند. از نتایج این جلسه می توان به تصویب اردوی رصدخانه ی امام علی(ع) در روز 27 آبان سال جاری اشاره کرد. همچنین اکران فیلم های سینمایی و مستند، جلسات بحث آزاد، برگزاری نمایشگاه، ساخت پیج اینستاگرامی، سوپرگروه تلگرامی و بازدید از پارک علم و فناوری نیز پس از تصویب در شورا، در دستور کار قرار گرفت. البته باید در نظر گرفت که کانون به دلیل وابستگی برنامه ها به شرایط جوی و محدودیتهای ایجاد شده توسط برخی عناصر «دلواپس» در دانشگاه، در تنظیم تقویم دقیق کاری ناتوان است و ناچارا باید به یک تقویم کلی اکتفا کرد. کلیات تقویم کاری تعیین شده به شرح زیر می باشد:


  • پنجشنبه 27 آبان، رصد بارش شهابی اسدی - رصدخانه ی امام علی (ع) - جزئیات هنوز مشخص نشده است.
  • آذرماه 95، برگزاری نمایشگاه یا اکران خصوصی فیلم Interstellar به مناسبت شب یلدا
  • بهمن ماه 95، بازدید از پارک علم و فناوری تهران و آسمان نمای گنبد مینا - جزئیات هنوز مشخص نشده است.
  • اسفندماه 95، اکران خصوصی فیلم the Martian

- تاریخ و جزئیات جلسات بحث آزاد فعلا نامشخص می باشد.
- برنامه های رصدی نیز به همراه دیگر جزئیات برنامه ها اعلام خواهد شد. 

نخستین جلسه ی شورای منتخب مرکزی دوشنبه آینده با موضوع ایده پردازی و برنامه ریزی در دبیرستان امام صادق (ع) برگزار می شود.


کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم پس از ابطال تقویم کاری از پیش اعلام شده ی خود، اقدام به بازطراحی و تنظیم یک تقویم جدید متناسب با بودجه و اولویتهای تعیین شده خواهد کرد. در تقویم جدید که مطمئنا در آن شاهد برنامه های متنوع تر نسبت به تقویم پیشین خواهیم بود، اولویت بر برگزاری اردوها و اکران فیلم گذاشته شده است. هفته ی آینده منتظر خبرهای خوبی از سوی کانون نجوم باشید.

طبق اعلام رسمی کانون نجوم دانشگاه علوم پزشکی قم، کلیه برنامه هایی که شهریور امسال تقدیم معاونت فرهنگی شده بود لغو گردید و برنامه ای جدید که با اولویت اردو و رصدهای بیرون از شهر تدوین خواهد شد جایگزین تقویم فعلی می شود؛ علت این فرایند جلوگیری از «تکراری شدن» و «کلیشه ای شدن» برنامه ها اعلام شده است.



طبق اطلاعات به دست آمده از برنامه ی جدید کانون، مشخص شده است که در برنامه ی جدید مواردی چون اردوهای مختلف خارج از شهر، اکران فیلم و برگزاری مسابقات وجود دارد. از گزینه های اردوهای خارج از شهر می توان از مکانهای کویری چون کویر مرنجاب کاشان، کاروانسرای قصر بهرام(واقع در استان سمنان) و رصدخانه ی امام علی (ع) در ویریج نام برد. همچنین می توان بازدید از گنبد مینای تهران، بزرگترین آسمان نمای خاور میانه را جزئی جدایی ناپذیر از تقویم جدید دانست. اکران فیلم های «میان ستاره ای» به کارگردانی کریستوفر نولان و «مریخی» نیز قطعی خواهد بود. پاسخ به این پرسش که آیا این اکران ها درون اردوها اتفاق خواهد افتاد یا بصورت برنامه ای جداگانه برگزار خواهد شد همچنان نامشخص است. با این حال مطمئنا شاهد برنامه ای جذاب و هیجان انگیز از سوی کانون خواهیم بود.




با توجه به اتمام شمارش آراء و گذشت 24 ساعت از روز انتخابات، کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم طی بیانیه ی رسمی اعضای شورای مرکزی را معرفی کرد. متن بیانیه به شرح زیر می باشد:



به نام خداوند آفریننده و زینت بخش


ضمن عرض تشکر خدمت اعضای فرهیخته و محترم باشگاه جهت حضور در انتخابات، به اطلاع می رساند نتایج انتخابات به شرح زیر می باشد:


  • تعداد آراء اخذ شده: 61
  • تعداد آراء صحیح: 51
  • تعداد آراء باطله: 10



کاندیداهای انتخاب شده توسط اعضا:


  1. جناب آقای محمد حاتمی پور - 23 رأی
  2. جناب آقای محمدرضا اصفهانیان - 22 رأی
  3. جناب آقای بهرام امانی - 22 رأی
  4. سرکار خانم فاطمه پورکاظمی - 18 رأی
  5. سرکار خانم پروین نوروزی - 9 رأی



کانون نجوم دانشگاه علوم پزشکی قم پیروزی اعضای جدید شورای مرکزی کانون را در انتخابات به این عزیزان تبریک می گوید. امید است که در کنار عزیزان نام برده برای شما اعضای محترم هر روز راضی کننده تر از قبل باشیم.



مهدی جوشقانی

مدیرمسئول کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم

سه شنبه 95/7/6



کارگاه آموزش رصد صورتهای فلکی شامگاه دوشنبه پنجم مهرماه 95 با حضور بیش از 50 نفر از دانشجویان علاقمند برگزار شد. این کارگاه با هدف آموزش و آشنایی با جهت یابی از طریق ستارگان، آموزش صورتهای فلکی دور قطبی و فصلی و همچنین رصد سیاراتی چون ناهید، کیوان و بهرام برنامه ریزی شده بود که با استقبال خوبی مواجه شد.



آلبوم تصاویر و گزارش کامل در ادامه مطلب...

پس از به اتمام رسیدن مهلت ثبت نام برای شرکت در اولین انتخابات شورای مرکزی کانون نجوم دانشگاه علوم پزشکی قم لیست نامزدهای محترم در این دوره از انتخابات منتشر شد. تعداد 9 نفر از 86 عضو رسمی کانون اقدام به ثبت نام کاندیداتوری نموده اند که از میان این افراد پنج نفر با رأی اعضای دیگر رسما به عضویت شورای مرکزی درخواهند آمد. اسامی و مشخصات نامزدهای انتخابات به شرح زیر می باشد:


جناب آقای محمدرضا اصفهانیان - دانشجوی کارشناسی اتاق عمل ورودی 94

جناب آقای بهرام امانی - دانشجوی کارشناسی اتاق عمل ورودی 94

سرکار خانم فاطمه بستان پیرا - دانشجوی کارشناسی بهداشت عمومی

جناب آقای محمد حاتمی پور - دانشجوی کارشناسی پرستاری ورودی 94

سرکار خانم بشری خیری راد - دانشجوی دکترای عمومی پزشکی ورودی 94

سرکار خانم هانیه رهبرنژاد - دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی

سرکار خانم فاطمه کاظمی - دانشجوی کارشناسی بهداشت محیط ورودی 94

سرکار خانم فائزه محمدی - دانشجوی کارشناسی بهداشت محیط

سرکار خانم پروین نوروزی - دانشجوی کارشناسی هوشبری