باشگاه آسمان شب★

به پایگاه اطلاع رسانی کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم خوش امدید

به پایگاه اطلاع رسانی کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم خوش امدید

باشگاه آسمان شب★

کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم(باشگاه آسمان شب).

تاریخ تأسیس رسمی: 21 اردیبهشت 1395


Medical university of Qom astronomy club
(Night sky club)

est. : May 2016

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است


پس از قطع امید از خرید تلسکوپ skywatcher با پایه NEQ6 به دلیل وجود قیمت بالا و کمبود شدید بودجه ی دانشگاه، کانون نجوم گزینه ی دیگری را مد نظر قرار داد. این گزینه تلسکوپ 5 اینچی قدرتمند Celestron Astromaster 130Eq می باشد.


سرانجام پس از صحبتها و رایزنی های مختلف کانون با معاونت فرهنگی دانشگاه، دو طرف بر سر خرید تلسکوپ Celestron به تفاهم رسیدند. به نظر می رسد تا پایان سال جاری بودجه ی لازم به طور رسمی به خرید این تلسکوپ تخصیص یافته و این تلسکوپ قدرتمند برای کانون نجوم خریداری شود. از مشخصات این تلسکوپ می توان از قطر 5 اینچی دهانه آن و قابلیت عکاسی نجومی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشخصات فنی تلسکوپ مورد نظر به لینک زیر مراجعه کنید:


مشخصات فنی


به گزارش وبلاگ باشگاه آسمان شب، کانون نجوم به دنبال آن است که بتواند با همکاری کانون خیریه ریحانه النبی یک برنامه رصدی را در بلندترین شب سال یعنی شب یلدا ویژه کودکان بی سرپرست شهر قم برگزار نماید.


چهارمین برنامه ی کانون نجوم دانشگاه علوم پزشکی قم(باشگاه آسمان شب) رنگ و بوی خیریه به خود گرفته است. باشگاه قصد دارد تا با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، کانون خیریه ریحانة النبی و نشریه در حاشیه این برنامه ی خیریه را برگزار نماید. از سایر تشکل ها و کانونها برای حمایت و مشارکت در این برنامه باشکوه رسما دعوت به همکاری خواهد شد.