باشگاه آسمان شب★

به پایگاه اطلاع رسانی کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم خوش امدید

به پایگاه اطلاع رسانی کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم خوش امدید

باشگاه آسمان شب★

کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم(باشگاه آسمان شب).

تاریخ تأسیس رسمی: 21 اردیبهشت 1395


Medical university of Qom astronomy club
(Night sky club)

est. : May 2016

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است


اخبار، رویدادها و تصاویر برنامه های کانون را در پیج اینستاگرام ما دنبال کنید



فیلم «میان ستاره ای» (Interstellar) به کارگردانی کریستوفر نولان پس از کش و قوس های فراوان سرانجام بعدازظهر دوشنبه هفدهم آبان روی پرده رفت.


این برنامه که حواشی فراوانی بر سر پوستر رسمی آن و یک هفته قبل از برگزاری ایجاد شده بود دیروز دوشنبه هفدهم آبان ماه در پردیس دانشگاهی علوم پزشکی برگزار گردید. اولین حاشیه ایجاد شده بر سر پوستر رسمی و وجود تصویر «دختربچه» درون پوستر فیلم ایجاد شد که معاونت محترم فرهنگی به دلیل جلوگیری از جنجالهای ادامه دار و بی مورد از سوی برخی عناصر تندرو دستور لغو چاپ این پوستر را صادر نمود. کانون نجوم نیز این درخواست را اجرا کرد و پوستر دیگری جایگزین شد.


دومین حاشیه ی ایجاد شده در روز برگزاری و دقیقا در ساعت اکران اتفاق افتاد؛ مسئول حراست مجموعه پردیس با تعجب فراوان اقدام به پرسش سوالاتی درمورد برنامه و درخواست هایی خارج از محدوده ی قانونی مجموعه محترم حراست دانشگاه نمود که خوشبختانه این موضوع خیلی سریع حل و فصل شد.


سومین حاشیه ی ایجاد شده مربوط به کارشکنی مسئول کلاسهای پردیس بود. آنها نیز به «عدم هماهنگی» گلایه داشتند و حساسیت های این بخش اجرایی نیز باعث شد تا اکران حدود نیم ساعت به تعویق بیفتد.


پخش فیلم در ابتدا با مشکلاتی چون کیفیت پایین صدا نیز همراه بود که پس از گذشت دقایقی با جایگزین کردن یک سیستم صوتی دیگر توسط مسئولین کانون این مشکل نیز حل شد.


سر انجام در ساعت 5:20 دقیقه فیلم به اتمام رسیده و شرکت کنندگان پردیس را ترک کردند.

اردوی رصدخانه امام علی (ع) با هدف رصد بارش شهابی اسدی در تاریخ 27 آبان پس از بررسی شرایط و اتخاذ تصمیمات لغو گردید. علت این امر وجود ماه و مزاحمت این جرم آسمانی برای رصد آسمان، و همچنین شرایط احتمالی وخیم جوی در منطقه کوهستانی ویریچ اعلام می گردد. از این رو کانون نجوم در نظر دارد تا به جای این برنامه، «اکران فیلم میان ستاره ای» را در تاریخ دوشنبه 17 آبان جایگزین قرار دهد. جزئیات ثبت نام و اطلاعات تکمیلی برنامه متعاقبا اعلام می گردد.