باشگاه آسمان شب★

به پایگاه اطلاع رسانی کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم خوش امدید

به پایگاه اطلاع رسانی کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم خوش امدید

باشگاه آسمان شب★

کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم(باشگاه آسمان شب).

تاریخ تأسیس رسمی: 21 اردیبهشت 1395


Medical university of Qom astronomy club
(Night sky club)

est. : May 2016

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است


طبق توافقات صورت گرفته تیم رصدی «منجم باشی» با سرپرستی مهندس متین نجارزاده دوشنبه پنجم مهر مهمان کانون نجوم دانشگاه علوم پزشکی قم خواهد بود.


این برنامه در پردیس دانشگاهی علوم پزشکی قم و با هدف معرفی صُوَر فلکی و اجرام قابل رصد نیمه ی دوم سال برگزار می شود که شامل سخنرانی و کنفرانس در مورد اجرام آسمانی قابل رصد و همچنین رصد آسمان با ابزار های نجومی می باشد. گفتنی است که در صورت شرایط نا مساعد جوی تاریخ برنامه تغییر می یابد. تاریخ ثبت نام برای حضور در این برنامه متعاقبا اعلام خواهد شد.




به گزارش کانال رسمی گروه منجم باشی، جناب آقای مهندس متین نجارزاده، مدرس محترم کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم، به عنوان یکی از داوران مسابقات «استار کاپ» انتخاب شد.

مسابقات «استار کاپ» ویژه ی منجمان آماتور ایرانی در روزهای 18 و 19 شهریور سال جاری در پارک ملی کویر برگزار خواهد شد. این رقابت جامع شامل سنجش مهارتهای علمی و عملی شرکت کنندگان در زمینه های مهارت های رصد با چشم غیر مسلح و ابزار، قدر سنجی، اصول پیمایش، توانایی ثبت علمی رصد، محاسبات آماتوری و موضوعات دیگر می باشد. گفتنی است که در این برنامه نهادهایی چون سازمان جغرافیایی ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و سازمان حفاظت از محیط زیست نیز همکاری می کنند.


وبلاگ رسمی باشگاه آسمان شب با هدف بهبود کیفیت اطلاع رسانی و ارتباط با اعضای محترم روز جمعه پنجم شهریورماه 1395 رسما افتتاح شد.


از این پس ثبت نام افراد جدید کانون به صورت اینترنتی و در همین وبگاه صورت خواهد گرفت؛ تازه ترین اخبار و اطلاع رسانی برنامه ها در وبگاه کانون قابل مشاهده می باشد. همچنین قابل ذکر است که اطلاع رسانی از طریق کانال متوقف نخواهد شد و همچنان ادامه خواهد داشت.





طبق صحبتهای انجام شده با مسئولین دانشگاه تلسکوپ Skywatcher BKP25012 با مقر فوق پیشرفته NEQ6 طبق وعده ی مسئولین به احتمال فراوان مهرماه 95 در دسترس اعضای کانون نجوم قرار خواهد گرفت.

به گزارش کانال تلگرامی باشگاه آسمان شب پنجشنبه گذشته نامه درخواست رسمی کانون نجوم به همراه مدارک مورد نیاز به مدیریت فرهنگی دانشگاه ارسال شد. این مدل که در تمام دانشگاه های کشور جهت آموزش نجوم به کار می رود به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم مورد استفاده برای تمامی علاقمندان به آسمان شب خواهد بود. توضیحات و مشخصات فنی این تلسکوپ را می توانید در ادامه مطلب مشاهده نمایید.


ویدیو گزارش خبری خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از کارگاه رصدی ویژه بارش شهابی برساووشی


دانلود
حجم: 3.4 مگابایت



کارگاه ویژه ی رصد بارش شهابی برساووشی روز پنجشنبه، 21 اَمُرداد 95 با حضور حدود 300 نفر از علاقمندان به علم نجوم و آسمان شب در رصدخانه امام علی – علیه السلام – واقع در روستای ویریچ برگزار گردید. کانون نجوم و ستاره شناسی دانشگاه علوم پزشکی قم(باشگاه آسمان شب) نیز در برگزاری این برنامه مشارکت فعال داشت. از مسئولان و مقامات مهم شرکت کننده در برنامه می توان جناب آقای دکتر مولایی(عضو شورای شهر مقدس قم)، جناب آقای جعفری(بخشدار کهک) و مسئولانی از استانداری قم نام برد. چند تن از کارشناسان خبره کشوری نیز در این برنامه حضور داشته و با بیان توضیحاتی از علم نجوم دانش خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند. از حضور عکاسان و خبرنگاران خبرگزاری های مختلف در این اردو می توان یک امتیاز ویژه نام برد. خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری فارس، خبرگزاری مشرق نیوز، تیرپرس، بولتن نیوز و واحد خبر صدا و سیمای مرکز قم از واحدهایی بودند که این برنامه را پوشش خبری دادند.

 
همچنین نهادهایی چون بنیاد ملی نخبگان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در این برنامه شرکت کردند. هم چنین مرکز فوریت های پزشکی قم، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر استان قم نیز با اعزام واحدهای خود از این برنامه حمایت کردند.


شرح رویدادهای برنامه به همراه تصاویر منتخب در ادامه مطلب

به گزارش اداره فرهنگی و فوق برنامه ، کانون نجوم دانشگاه با طی کردن مراحل قانونی از مدیریت فرهنگی مجوز تأسیس گرفت و در تاریخ سه شنبه 21 اردیبهشت ماه 1395 رسما افتتاح گردید.

این کانون با هدف آشنایی دانشجویان با رصد و اختر شناسی ایجاد گردیده است، گفتنی است ایجاد این کانون و ارتباط آن با حوزه قرآن از تأکیدات حوزه وزارتی نیز بوده است.

همچنین در برنامه های که به منظور افتتاح رسمی این کانون و با رویکرد افزایش اطلاعات دانشجویان در زمینه نجوم در پردیس دانشگاه برگزار گردید، کارشناس گروه منجم باشی به سخنانی با تشریح چگونگی انجام رصد و معرفی سیارات منظومه شمسی پرداخت، گفتنی است در این برنامه که با حضور 45 نفر از علاقه مندان دانشجو برگزار شد، متأسفانه به دلیل وضعیت جوی امکان رصد فراهم نگردید.